Followers

09 October 2012

Wedding Azyan Sdary

Last weekend kat Merlimau..weee~ Sabtu pagi, mama ayah pegi Seremban, Kajang and KL sb nak attend wedding. Kami tinggal berdua je kat umah.. wow feeling laaa..hehehe.. After Zohor, AFIQ ajak pusing-pusing Melaka town.. AFIQ belanja 2 helai kemeja...yeayyy thank u suami.. I love U!


Malam tu dinner kat kedai..haha..kat umah takde barang basah.. Nak buek camano, MAMA saya memg jarang masak. Tinggal berdua je dgn AYAH, mmg tak patut la kalau everyday kena berasap dapur. AYAH pun bukan jenis banyak makan so beli nasi goreng kongsi 2 orang... lebih mesra kan? ;p

Ahad ade mission. Kena attend wedding my ex-classmate and jadi wakil MAMA AYAH. 2 in 1 la namenye.. Moh kite siap-siap gosok baju.. Time tu panas sangat! Syukur kat umah pengantin ada cendol.. woo terbaik la terus bungkus 2 cawan bawak masuk keta..haha
tahniah
Balik umah, tukar baju then Encik Husband ajak pegi jalan-jalan lagi.. this time kami nak ke Kedai 1 Malaysia kat Pagoh, Muar. Teringat kat Adam mok so pegi amik die kat umah..hehe.. Saje nak amik feeling berjalan bawak budak kecik. Adam mok baik, behave sepanjang jalan cuma mulut bising tanya banyak benda..pastu rajin repeat ape yg kitorg cakap.haha. Tractor jauh lagi die dah nampak dulu.. Asal nak buat nakal, aku tunjuk AFIQ terus die diam..hehee.

kantoi tak pakai seat belt
Masuk kedai pun die ok je.. Biase la bile pandang coklat, tangan die laju je nak amik tp bile aku kate "nanti jap, kite ikut Uncle AFIQ cari barang dulu tau" Die pun dengar je cakap aku.. Good Boy! Bile kat cashier baru die dapat upah.. Adam mok nak makan chokichoki.. hehee akak cashier pun suka tengok die sb die mmg comel. Bile akak tu dah punch in harga, die bagi Adam chokichoki, Adam cakap "terima kasih".. aku kat tepi terus hidung kembang kuncup..takde kene mengena.hahaha..

On the way balik, aku duduk seat blakag sb nak bagi die makan chokichoki.. tak lame tu tetibe die gosok-gosok kepala kat badan aku then terus tumbang seperti gambar di bawah.. hah! senang giler tido.wawawaaaa...
suci sangat :)
Sampai umah die, Kak Zura (mak Adam) yg angkat Adam masuk umah. Mata langsung tak gerak. Penat sgt main dari pagi. Kirenye keluar jalan dgn aku tu just nak habiskan saki baki tenaga dlm badan laa..huhu. Then beli tiket balik and saje nak try Coconut Shake Alai. Elok je AFIQ park keta, aku nampak signboard kedai burger ni.. Burger Malik is Back!!
AFIQ request nak makan kerang & sotong. Call Mona sb die ade kedai kat tepi jeti. Mona kate dah petang mmg la kerang dah habis. Demi suami, ku turut jua..Jumpe la kerang yg tak berapa fresh. Sampai je umah tengok MAMA AYAH dah ade. MAMA kate try cari sotong kat Fresco. After Maghrib keluar beli sotong pulak. Malam tu tetiba berasap dapur..kuikuikui.. Burrrppp Alhamdulillah.

Macam tak percaya dah 4 months++ bergelar isteri. And a few more weeks akan celebrate my 26th birthday! *lompat*

No comments: