Followers

22 July 2012

Airmata

.Live from Batu Pahat.

Date: 1st Ramadhan 1433h

My husband is lying next to me but hati teringat MAMA AYAH kat Merlimau. Mereka sahur dan berbuka hanya berdua. Aku rasa sedih.. Aku rasa pilu.. Tengah hari tadi aku nangis. Husband noticed tp aku laju-laju pergi masuk toilet.

Aku nekad mahu baby boy ramai-ramai so everytime ade occasion penting, my boys will spend a nite at my place..AMIN YA RABBAL ALAMIN. hhmm..selama aku hidup 25 tahun ni (Oct baru 26yo) this is my 1st time tak bersahur with MAMA AYAH on 1st Ramadan. Before ni mmg tak pernah miss. Tak pernah. Never. Muka aku mesti ada depan MAMA AYAH.

I guess this is what we called "sacrifice". Harga yg perlu dibayar seorang anak perempuan yg telah berpindah dari naungan seorang ayah kepada seorang suami. Keredhaan suami adalah syurga bagi isteri dan tempat seorang isteri adalah di sisi suami.

Rasulullah s.a.w bersabda: “Sekiranya aku dibolehkan menyuruh seseorang bersujud kepada orang lain, nescaya aku akan menyuruh seorang isteri bersujud kepada suaminya.” [H.R. at-Tirmidzi]

 

No comments: