Followers

06 December 2012

Wedding Ain (cousin AFIQ)

This time around nak update wedding Ain (cousin AFIQ) pulak.. asyik-asyik wedding side aku je kan..hehe. Maaf dipinta sb cite ni dah terperam lame. Event bertarikh 4 November 2012.kui3..Dipendekkan cerita, Ain & Joe nikah ari Sabtu, 3 Nov. MAK ABAH dah pegi rumah pengantin pagi-pagi. sume org tengah tido, aku je yg dah bangun.. haaa mithali gitu ;p

Hari dah mendung. AFIQ keluar servis keta then aku request nak tengok Skyfall - James Bond. Tak silap tiket 2.30pm. Time tu dah start hujan. abis wayang gedebak gedebuk lari dalam hujan (aku yg lari, AFIQ relax je lalu bawah bumbung..hehe) sampai umah je dah nak dekat kol 6pm. Hujan memang lebat. Kitorg bersiap and terus pegi umah pengantin.

Lapar gilos time tu. Sampai je terus makan and solat maghrib. Aku jatuh cinta pada lauk org jawa iaitu sambal/tempe goreng (tak ingat nama). Muka tak malu terus mintak kat MAK nak bawak balik.wehoo! Rombongan lelaki sampai around 9mlm.
hantaran P-L
Malam tu kitorg balik. Esok pagi datang balik utk kenduri. Memula cuaca ok lagi. Then dlm tgari camtu dah hujan. Kirenye pengantin bersanding dalam hujan. I is sedih sb I tau sangat tak best kalau buat kenduri besar-besaran and hujan pun join sekali. Waaa rase mcm eeeeeee tak best! tapi nak wat camne, itu ketetapan ALLAH. Oh and this is my first time join kenduri wedding dalam keadaan banjir!
kompang oleh team Cik Ming

pengantin in the house!
Aci tak aku dok dalam umah main dengan kiddos?..teett.. bukan tak tolong tp aku dah tolong dah.. lagipun sedara mara lain pun duduk je so I tumpang sekaki. Kampung ni dah ade group rewang/kendarat. Ramai yg duduk saje.. Dalam ramai-ramai budak kat dlm gambar ni, aku suke yg pakai jersey Harimau Malaya tu. Sebab ape nak tau? sebab ade 1 kejadian. Diorang main karom pastu bergaduh. So aku amik board karom tu and letak dlm bilik. Tak lame pastu nampak la si Iman ni mcm mencari-cari something.

Aku: Iman cari ape? nak main karom ke?

Boy Iman: *sengih-sengih*

Aku: Haa ni dah semayang ke belum? Dah pukul bape ni..

Boy Iman: Belum *geleng kepala*

Aku bagi die board karom tu and terus masuk bilik nak semayang. Bile kuar bilik, tengok muka and tangan die basah. Rupenye die amik wudhu.. Kecik-kecik dah pandai sembahyang. Sejuk perut Cik Su (mak Iman) :))



aku pun sibuk
my SIL

wee selamat la tak pakai baju vogue, kalau tak nangis seorang diri.


Selamat Menempuh Liku Hidup Berumahtangga Ain & Joe!

No comments: