Followers

22 February 2012

kejadian &__&

Bole pulak terlupe nak share story kat sini..maafkan tuan punyer blog yg kehilangan waktu ;p

Actually cite ni happened last Saturday. Time tu my parents wif eldest sis and Muammar (also known as 'Adik') saje buat site visit..kami lunch kat RasaMas Carrefour Wangsa Maju. After placed the order, kakak & Muammar pegi jalan2 cuci mata. Me, my mom and dad chit chatting and a few minutes later, waiter sampai dgn dulang makanan.. Time tu I sibuk amik gmbar botol susu Adik..HAHAHA. Waiter letak nasi baru 3 pinggan then "PANGGGGGG!!!"

Dulang makanan jatuh tepat ke lantai dan sup-sup ayam yg PANAS telah terpercik pada kami bertiga!! MAMA AYAH straight away bangun la kan. Aku dgar budak tu cakap "mintak maaf cik" baaaaannyaaaakkk kali tp aku still tak boleh nak angkat muka. Aku tau die tak berniat nak jatuhkan dulang tp aku kesian kat MAMA AYAH yg jd mangsa. Abis basah baju MAMA aku.. AYAH pun kena jugak. Kasut aku yg tak sampai sebulan AFIQ belikan pun kene.. Haihhh..

Aku bangun pelan-pelan pegi sink basuh tgan and all.. AYAH terus tukar meja. Pastu terus semua waiter dalam tu served kitorg. Muka lain-lain hantar air, hantar ayam, hantar dessert, hantar soup. Aku rase Manager RasaMas tak say sorry pun kat kitorg.. Takdela mintak sgt tp at least ade la budi bahasa. Kira nasib baik aku tak create scene mcm drama melayu yg ade jerit-jerit tu tp aku sedar diri.. Aku bukan DIVA. muahaha!

Oleh sebab muka aku still macam bengang + masam, waiter yg menjadi punca kejadian personally say sorry kat aku. Time bayar pun die senyum je.. So aku pun cool je lah.. Org dah senyum, sila balas balik.. Senyum kan sedekah :)
percik

2 comments:

Dalina said...

menyirap den baca
apsl waiter lain2 yg hantar
yg pntg die mintak maaf, x bt bodo je. peliknya manager sorok muka ka.

bahIRAh said...

dpt layanan extra tu sbb sume waiter hantar f0ods..huhu. nak wat cmane, customer org biasa.