Followers

15 March 2012

Wedding Card: Part 2

Sabtu menjadi driver AYAH. Kami attend wedding saudara AYAH di Laman Seri Payung, sebelah MRR2. Seksa giler jalan MRR2 sebab KL dilanda hujan and banjir.

Menghadiri jemputan dan undangan kenduri kahwin adalah fardu ain, iaitu wajib ke atas setiap individu yang diundang. Ini berdasarkan hadis yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari dan Muslim bermaksud:
"Apabila seorang daripada kamu diundang menghadiri kenduri kahwin, maka hendaklah dia menghadirinya."
Imam Muslim juga meriwayatkan sebuah hadis yang bermaksud: "Seburuk-buruk makanan (hidangan) ialah hidangan walimah (kenduri) yang dijemput orang kaya sahaja, sedangkan orang miskin tidak dijemput. Dan sesiapa tidak memenuhi jemputan (undangan), maka dia menderhakai Allah dan Rasul-Nya."
Berdasarkan hadis sahih itu, jelas menunjukkan bahawa menghadiri jemputan dan undangan kenduri perkahwinan hukumnya wajib (kecuali ada syarat)

AYAH sangat sporting dan selalu ada whenever I need him. I brought him to my wedding card vendor utk isi form and put some deposit.. Cool tak?hehe.. tak salah spent time dgn our beloved parents sementara mereka masih ada di dunia. Kalau kat h0metown kan, mesti tidur dgn MAMA AYAH depan tv. hehee..nanti dah ade suami, tak boleh tidur dgn MAMA AYAH lagi.. uuwwaaa!
Now, dah emailed them gambar for bunting and map for wedding card. Mode debar tunggu 1st draft. Hopefully takde drama sinetron and siap on time.. *praying mode*

Ya Allah, may U ease everything for me and AFIQ..

3 comments:

cik enul said...

insya'allah drama tak berlaku..hehehe

Unknown said...

mmg sporting la ayah u nie..hihi

bahIRAh said...

thanks cik enul..hehe

syaz: yes he is the best dad in the world!